6 клас

                    Тема уроку: Український одяг в мистецтві 
                                               (терміни виконання 16.03-20.03)
Фото виконаних завдань висилати на електронну пошту                                      yanovich.yulia13.05@gmail.com

Посилання на відеоурок:https://youtu.be/QwZzgK902o8

Посилання на презентацію: https://youtu.be/LtvNM16TggI

Самостійна пректична робота: Створити ескіз сучасного жіночого або чоловічого одягу з елементами народної традиції

Домашне завдання: Підручник с.139-140 опрацювати

Тема уроку: Біблійна тема в мистецтві
                                            (терміни виконання 23.03-27.03)


Перегляд презентації : https://youtu.be/HUkoc2QtZbw

                                          https://youtu.be/yCUrS-bdUKk

Величезну кількість художніх творів присвячено біблійній темі. І це цілком природно. Біблію можна вважати енциклопедією людських характерів, життєвих ситуацій. Тому уважний митець завжди знаходив у ній щось подібне до своїх почуттів і поглядів.
Крім того, у Західній Європі до початку доби Відродження, а в Україні до XVII ст. релігійна тема впевнено панувала в мистецтві, бо воно було засобом ознайомлення з християнським ученням тих, хто не вмів читати.

За часів, коли християнство було визнано офіційною релігією Римської імперії, релігійне мистецтво набуло значного поширення. Мозаїками та фресками прикрашали храми. Для церков, громадських установ, звичайних людей писали ікони. Релігійні рукописи доповнювали ілюстраціями. В іконах, стінопису, мініатюрах (мініатюра — ілюстрація, малюнок у середньовічному рукописі) відображували епізоди із життя Христа, Богородиці, святих.

Із введенням у Київській Русі в 988 р. християнства всі види релігійного живопису набули розквіту. Згадаймо стінопис і мозаїки Святої Софії, ікони, старовинні книги, що зберігаються в українських музейних збірках і художніх колекціях інших країн світу.
У часи Середньовіччя з’явилося мистецтво вітражу. Спочатку воно було представлено в країнах Західної та Центральної Європи, а потім в католицьких храмах інших континентів.


Мозаїка - вишуканий і прекрасний різновид монументального мистецтва, у якому зображення викладається на стіні з маленьких кубиків особливого непрозорого скла - смальти. Надзвичайно чудовими були мозаїки Візантії, де працювали кращі середньовічні митці. Після прийняття Київською Руссю християнства (у 988 р.) візантійські майстри працювали і в Києві, де в них з'явилося чимало талановитих учнів. У Софійському соборі збереглися справжні шедеври мозаїчного мистецтва - «Оранта» (Богоматір), «Благовіщення», «Євхаристія» та інші. Собор прикрашають також численні декоративні композиції з мозаїки - рослинні орнаменти, жоден з яких не повторюється. Мозаїки з іншого київського храму - Михайлівського Золотоверхого - зберігаються нині в музеях. Прекрасними були також мозаїки Успенського собору Києво-Печерської лаври, але вони загинули під час Вітчизняної війни в 1941 р.

Самостійна творча робота: створення ескізу імітації мозаїки
ЕТАПИ РОБОТИ НАД ЕСКІЗОМ МОЗАЇКИ
1. Спочатку з картоплі виріжте штампи різної форми (або попросіть дорослих допомогти вам у цьому).
2. Розведіть фарби різного кольору, підготуйте їх до роботи.
3. На папері позначте контури ескізу мозаїки.
4. Відбитками від штампів різної форми почніть заповнювати ці обриси.
5. Ті ділянки паперу, які залишилися зовні, слугуватимуть тлом. Заповніть їх відбитками іншого кольору.
Домашня робота: підручник с.147-154 опрацювати

                                Тема уроку: Міфологічна тема в мистецтві
                                 (терміни виконання 30.03-03.04)


Перегляд презентації:  https://youtu.be/1lD9bLyl5nI
                                         


Міфи, легенди та перекази є важливим джерелом художньої творчості народів на ранніх етапах їхньої історії. Це сказання про давні вірування людей щодо походження Землі, явищ природи, богів, героїв, Всесвіту.
У художніх творах міфологічного жанру зображуються не реальні, а уявні події та герої, які наділяються надзвичайними здібностями.
Міфологічний жанр – зображення подій і героїв міфів і легенд різних народів світу в образотворчому мистецтві.
Міфологічний жанр почав виокремлюватися з-поміж інших жанрів образотворчого мистецтва тоді, коли міфи перетворилися з вірувань на літературні твори, образи яких змальовували художники. Античні міфи відображають життя і пригоди богів, подвиги героїв.
Міфологічний жанр набув яскравого розквіту в добу Відродження, коли античні легенди спонукали митців на створення картин і скульптур з відповідними сюжетами. Твори міфологічного жанру втілювали високі ідеали мистецтва античності. Згодом до античних міфів у мистецтві долучилися теми.з міфів різних народів: скандинавських, слов’янських, індійських тощо.
Самостійна практична робота: намалювати композицію-силует у стилі грецького вазопису    https://youtu.be/CKdidVZHhnw
Домашне завдання: Підручник с.155-158 опрацювати
                                          Тема уроку: Історичний жанр 
                                    (терміни виконання 06.04-10.04)

Перегляд презентації:  https://youtu.be/KyHMBJCDQaA
    Історичні сюжети й образи розкриваються у творах графіки, живопису, скульптури. Історичний жанр тісно пов'язаний із міфологічним, релігійним і батальним жанрами.
Якщо художник прагне зобразити певні події в історії людства, показати значення в них окремих історичних осіб, тоді він звертається до історичного жанру. Характерним для творів на історичні теми є відтворення одягу персонажів, предметного середовища, притаманних певній добі та країнам.
         Шедеври жанру. Дієго Веласкес. «Здача Бреди»
«Здача Бреди» — один з най відоміших живописних творів історичного жанру. У ньому зображено події червня 1625 року, а саме — сценупередання губернатором ключів від голландського міста Бреди головнокомандувачу іспанськими військами після багатомісячної облоги фортеці. Тому саме ключі є центром симетричної композиції картини.
       За розмірами — це найбільше полотно художника. Інша назва _ картини — «Списи», зумовлена тим, що майже третину полотна займають списи, які символізують дух перемоги іспанського війська. У цій роботі митець уперше зумів створити протилежні за характером образи військових: розгублених голландців і самовпевнених іспанців. Деякі дослідники вважають, що праворуч від коня художник зобразив самого себе.

• Схарактеризуйте головних героїв картини (пози, жести, вирази облич). Опишіть персонажів на передньому і дальньому планах, порівняйте одяг військових — голландців та іспанців.

Історичний жанр — зображення історичних подій в образотворчому мистецтві.
Самостійна практична робота: намалювати старовинний замок 

                                                   https://pustunchik.ua/ua/treasure/draw/yak-namaliuvaty-zamok

Домашне завдання: підручник  с.159-164 опрацювати


                                        Тема уроку:  Батальний жанр
                             (терміни виконання 13.04-17.04)

Перегляд презентації:       https://youtu.be/eO-py1uszWE
               


У композиціях батального жанру — живописних, графічних, скульптурних — розкриваються історичні воєнні події. Зображення баталій дійшло до нас у давніх рельєфах, розписах, книжкових- мініатюрах, гобеленах тощо. На них поширені сюжети зі сценами сухопутних або морських битв, військових походів, а також армійський побут різних епох.
У творах батального жанру можна побачити військову амуніцію, зброю, тварин (коней, слонів), техніку.

Батальний жанр — зображення воєнних подій в образотворчому мистецтві.
 Розгляньте живописні картини з батальними сценами. Зверніть увагу на динамічність рухів зображених осіб, контраст кольорів і тону в композиціях. Як вони сприяють вираженню драматизму подій?
Георг Мітрачіта. Міхай Хоробрий у битві з турками
Зазвичай у картинах батального жанру зображається широкий простір. Персонажі битв на передньому плані прописані детально, а вдалині — оповиті гарматним димом, курявою кінноти — нечітко.
Жан-Батист Детайль. Битва під Фрідландом

Юліуш Коссак. Татарський танок

Самостійна практична робота: намалювати ескіз батальної сцени, з сюжету художнього або мультиплікаційного фільму.

Домашне завдання:підручник с.159-164 повторити


Тема уроку: "Історична спадщина"
 (терміни виконання 21.04-24.04)


Перегляд презентації:
                  https://youtu.be/kr5TwBWm0fEhttps://images.app.goo.gl/hHTgkX9vP2dHSTrK7

        Подія, дія - неодмінна умова картини. Для переконливого відображення подій потрібно не тільки передати емоційний стан героїв, але також і правильно показати предмети, костюми, звичаї конкретної епохи. На допомогу нам приходить археологія - наука, яка висвітлює історію людського суспільства на основі вивчення пам'яток кам'яного, мідного (бронзового), залізного віків і почасти пізніших часів.
 Окрім археологічних знахідок є народні традиції, які передаються із покоління в покоління. Усе це складає історичну спадщину народу: передусім, це національний костюм, про який ми вже говорили на одному з уроків. Український народний одяг- яскраве й самобутне культурне явище, що розвивалось і вдосконалювалося протягом століть. Характерною рисою традиційного українського вбрання є його мальовничість, яка відбиває розвиток ремесел, високу культуру виробництва матеріалів для одягу, створення різноманітних його форм, різноманітність відів і технік опорядження та декорування одягу. 
Підручник опрацювати с.165-169
Самостійна, практична робота: Намалюйте костюм до казки при Кирила Кожум'яку. Придумайте не тільки одяг, а й прикраси, взуття, головний убір.
Техніка виконання: за бажанням, живопис або графіка.

План роботи: 
На аркуші паперу скомпонуйте зображення
Згадайте свої знання з побудови тіла людини і позначте правильні пропорції постаті. (підручник с.90)
Олівцем легко позначте обриси одягу, виправте невдалі, на ваш погляд.
Продумайте деталі костюма, орнамент та ін.

https://xn--80aaukc.xn--j1amh/kirilo_kozhumjaka.html


Домашне завдання: підручник с.159-169 повторити.


Тема урока : Оберіг

(терміни виконання 27.04-30.04)

Перегяд презентації: https://spadok.org.ua/starozhytnosti/shcho-take-oberih

  Люди з незапам'ятних часів оточували себе оберегами та талісманами. Складні й доволі прості вироби з природних матеріалів, виготовлені за певними правилами, захищали житло людей, несли здоров'я, достаток і затишок в сім'ю.
Властивості та сила оберега залежали переважно від матеріалу, з якого його виготовили. Як правило властивість рослини переносилося на оберіг. Так, наприклад, нев'янучі квіточки безсмертника використовувалися для виготовлення оберега, що несе людям довголіття. Перець, часник і сіль відганяли від будинку нечисту силу, яка приносить лихо та нещастя. Льняна біла стрічка об'єднувала родину. Великі колоски вівса або жита залучали в будинок багатство і красу. Мак - сильний оберіг від пристріту, зурочень та наклепів. Гречка, квасоля, горох закликали добрий урожай і добробут в будинок. Горіх - символ міцного здоров'я.
Дуже поширений оберіг для житла - «мішок достатку», що привертає в сім'ю хороші врожаї, міцне, злагоджене господарство, достаток та благополуччя. Цей оберіг виглядає як мішечок, на якому закріплені різні природні дари. Горох, кукурудза, квасоля на «мішку достатку» символізують багатство, висушені цілющі трави оберігають здоров'я господарів, гострий перець розпалює пристрасну любов, насіння віщують сімейне щастя і багато діток.
Хорошим оберегом для житла є дзвін. Він означає захисний купол небес. Дзвін може не тільки відганяти від будинку зло, але і знищувати біду що вже зайшла в будинок. Ритмічні і в той же час мелодійні удари дзвону символізують час що минає, бій дзвонів пов'язують з весіллям, перемогою або молитвою.
У лісових місцевостях при вході в будинок, над дверима, вішають роги оленів або лосів, що символізують силу, владу і багатство.
Для залучення достатку і затишку в домі виготовляють оберіг у вигляді декоративного віничка з наклеєними аплікаціями, що символізують різні добрі побажання. Такими символічними елементами могли бути горішки, горох, різні зерна, сухі трави, стрічки та інші предмети, які залучали багатство, удачу, здоров'я, щасливу долю. Це дуже важливий оберіг дому та сім'ї. Його ставили в кут або вкладали в руки спеціально виготовленої фігурці домовика, щоб домовик вимітав з дому все погане, а хороше беріг та примножував. Якщо господарі переїжджали в інший будинок, вони забирали обов'язково старий віник, щоб домовик переселився разом з ними.
Для кожного оберега призначалося своє власне місце в будинку. Важливим було і правильне положення оберега, від цього могло залежати його призначення. Якщо обереговий віночок висить «чубчиком» вгору, то він охороняє будинок і сім'ю від відьом та іншої нечистої сили. Якщо «чубчик» внизу, то в будинок залучається достаток. У будь-якому випадку оберіг у вигляді віночка з сухих трав приносить удачу.
Всім відомий талісман удачі - підкова. Дійсно, далеко не кожному вдавалося і раніше знайти підкову, не кажучи вже про наш час. Знахідка підкови була рідкісною і тому вважалася великою удачею. Щасливець вішав знайдену підкову над вхідними дверима, щоб удача і надалі не покидала його. Якщо нечиста сила потрапить в будинок через двері, то вона обов'язково зачепиться за один кінець підкови, прокружіт по ній і вилетить через інший кінець підкови з дому. Щоб господарям супроводжувала удача в справах, підкову треба вішати вгору ріжками. Якщо ріжки підкови внизу - будинок будуть обходити сварки, хвороби, наговори.
Посуд у простого люду був з дебільшого глиняний. А кожен предмет з природного матеріалу має оберегову силу. Глиняні глечики символізували повне, тобто багате, життя. При покупці посуду по ньому стукали і слухали, як вона звучить. Залежно від звуку визначали, горщик це чи горщіця - чоловік чи жінка. Старалися набувати у рівній кількості горщики й горщіці, щоб у родині процвітали і чоловіки, і жінки, і щоб у будинку була згода.
Всі ми знаємо, що розбитому або тріснутому посуду не місце в будинку. Ця прикмета з'явилася в давні часи, коли посуд був переважно глиняним. Глина - частина землі, природи, тому наші предки вважали глиняний посуд живим. Він народжувався в руках гончара, жив в будинку, служив людям, а потім вмирав, розбиваючись. Розбитий глиняний посуд закопували в землю, так як він вважалася мертвим.
Протягом життя людині доводиться зустрічатися з різними проблемами і перешкодами. Щоб їх подолати, ми звертаємося за допомогою не тільки до людей, але і шукаємо захисту у небесних сил, використовуючи для цього обереги. Близькі люди, бажаючи добра один одному, виготовляють обереги своїми руками, а батьки передають старовинні, найбільш сильні обереги своїм дітям. До таких оберегів в Україні відноситься весільний рушник. На нього завжди стають молоді на початку свого спільного життя. У подальшому вони бережно ставляться до цього рушнику, вішають його в будинку на почесне місце. Якщо сімейне життя виявилася щасливою, пара прожила довго, з любов'ю, зі здоровими дітьми, в достатку, то вважали, що їм допоміг родинний оберіг - весільний рушник. Такий перевірений роками оберіг передавався дітям, щоб і у них життя склалося щасливо.

Багато предметів і рослини, що є надійними оберегами, так давно увійшли в наш побут, що люди перестали їх сприймати як захист, а використовують як прикраси, садові рослини і корисні для життя речі. Красива вишита сорочка, рушник, писанка, освячена у Вербну неділю гілка верби з пухнастими сережками, сніп з колосків пшениці або жита, зростаючі біля будинку калина і соняшник - все це здавна вважалося оберегами.
Самостійна, практична робота: виконати оберіг, на вибір у вигляді малюнка або рельєфа
.
Послідовність виконання оберіг, малюнок:      Послідовність оберіга, рельефного:
- Намалюй два кола за допомогою циркуля.         - Підготуй основу для рельефного оберега.
- Обміркуй, що зобразиш на своєму малюнку.      Для цього виріж із цупкого картону круглий
- Виконай лінійний малюнок оберега.                    диск з отвором у середині (розміри як на
- Виконай роботу в кольорі.                                    оберегу-малюнку).
                                                                                  - Підбири пластелін за кольором.

Тема уроку: Квілінг. Вітальна листівка
                    (терміни виконання 04.05-08.05)
Перегляд презентації: https://svitppt.com.ua/rizne/kviling.html

Майстер-класи з квілінгу: https://www.youtube.com/watch?v=EjUYb5ybvyY

                                           https://www.youtube.com/watch?v=H1Gb_Xfbric

                                              https://www.youtube.com/watch?v=kGxnkOYjmbQ

                                             https://www.youtube.com/watch?v=9vqbYC6AOIk

               Квілінг- це техніка виготовлення декоративних композицій з паперу, для квілінгу використовують довгі вузькі смужки кольорового паперу, які спірально скручують, склеюють, формують у потрібні елементи. З них викладають різноманітні художні композиції.

Самостійна, практична робота: спробувати виготовити вітальну листівку в          техніці квілінг.





Тема уроку: Ознайомлення з музеями
                 (термін виконання 12.05-15.05)
                                                18.05-22.05

Перегляд презентації: https://www.youtube.com/watch?v=fp6sIF6GDO4



         У Давній Греції храми, гаї, присвячені дев’яти Музам - супутницям бога Аполлона, покровителькам наук і мистецтв, називали мусейонами. Саме від цього слова походить назва музей. Музеї, де експонуються твори образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва, мають назву художніх. Художні музеї дають змогу побачити твори мистецтва, послухати цікаві лекції, взяти участь в екскурсії. Працівники музеїв досліджують пам’ятки мистецтва та реставрують (відновлюють) їх.

Збирати художні твори почали ще в Давньому Єгипті та Месопотамії (територія сучасного Іраку). Систематичне колекціонування розпочалося у XV ст. Тоді в життя увійшло слово «музей».

Інтер’єр Одеського художнього музею
Харківський художній музей

Потім з’явилися галереї - спеціальні кімнати у замках і палацах, де зберігалися твори художників. Перший державний музей було відкрито в Лондоні (Британський музей). Згодом музеї відкрилися у багатьох містах на різних континентах.
У 1899 р. у Києві було засновано Музей старожитностей, у 1907 р. - міську картинну галерею у Львові.
Нині найвідомішими музеями України є Національний художній музей України, Київський музей російського мистецтва, музеї Західного та Східного мистецтв (Київ, Одеса), музеї Києво-Печерського державного заповідника, Львівська картинна галерея. Поміж іншими тут зберігаються твори українських художників М. Пимоненка, І. Труша, О. Мурашка, Н. Петрицького, Ф. Кричевського, В. Касіяна, Т. Яблонської, М. Дерегуса та ін.


Лрезленська картинна галерея (Німеччина, Дрезден)

Започаткована як зібрання правителів Саксонії (самостійного герцогства, яке потім увійшло до складу Німеччини). У 1722 р. перетворилася на музей. Тепер складається з двох галерей. У Галереї старих майстрів зберігаються такі всесвітньо відомі шедеври, як «Сикстинська Мадонна»
Рафаеля, «Ніч» Корреджо, «Спляча Венера» Джорджоне, «Динарій кесаря» Тиціана, «Вірсавія» Рубенса, «Автопортрет із Саскією на колінах» Рембрандта, «Дівчина з листом» Вермеєра, «Шоколадниця» Ліотара. Представлена також творчість найвідоміших митців німецького Відродження -Альбрехта Дюрера, Ганса Гольбейна-молодшого, Лукаса Кранаха-старшого. У Галереї нових майстрів зберігаються твори художників ХІХ-ХХ ст.

Лувр (Франція, Париж)
Із часів Середньовіччя Лувр був королівським палацом. Тоді в ньому зберігалися скарби французьких королів, у тому числі й твори мистецтв. Наприкінці XVIII ст. Лувр став державним музеєм. Його колекції постійно поповнювалися. Тепер тут зберігаються унікальні твори Давнього Єгипту, країн Сходу, Давньої Греції і Давнього Риму, західноєвропейські шедеври епохи Відродження і подальших часів (до середини XIX ст.). Серед них - античні статуї Афродита Мілоська і Ніка Самофракійська, «Мона Ліза (Джоконда)» Леонардо да Вінчі, «Повсталий раб» і «Помираючий раб» Мікеланджело. Почесне місце в експозиції Лувру посідають французькі художники - Нікола Пуссен, Клод Лоррен, Франсуа Буше, Оноре Фрагонар, Жак Луї Давид, Жан Огюст Домінік Енгр, Теодор Жеріко, Ежен Делакруа.
Галерея Уффіці (Італія, Флоренція)

Основою колекції Уффіці стало приватне зібрання сім'ї Медічі - правителів Флоренції, відомих меценатів, які збирали твори мистецтва ще з XV ст. У XVIII ст. остання представниця роду Медічі подарувала цю колекцію місту. Зібрання розмістили в колишніх адміністративних приміщеннях. Головне місце в експозиції Уффіці посідають митці епохи Відродження, особливо Раннього Відродження (XIV-XV ст.), коли Флоренція була мистецькою столицею всієї Італії. Тут зберігаються шедеври Джотто ді Бондоне, фра Беато Анджеліко, Сандро Боттічеллі (в тому числі його найвідоміші картини «Весна» і «Народження Венери»), а також твори Леонардо да Вінчі («Благовіщення», «Поклоніння волхвів»), Рафаеля («Мадонна зі щигликом», «Портрет папи Лева X з кардиналами»), Мікеланджело («Мадонна Доні»), Тиціана («Венера Урбінська»). В експозиції є чимало творів німецького, нідерландського, фламандського, французького мистецтва. У галереї Уффіці зібрана велика колекція автопортретів найвідоміших художників XVII—XIX ст.
Ермітаж (Росія, Санкт-Петербург)

Цей всесвітньо відомий музей започаткувала імператриця Катерина II, купивши в 1764 р. у Берліні велику колекцію творів мистецтва. Слово «Ермітаж» означає «усамітнення» - так спочатку називалася прикрашена картинами невелика зала Зимового палацу, призначена для відпочинку імператриці. Тепер музей складається з багатьох відділів - первісного, античного, східного, російського, західноєвропейського тощо. Тут зберігаються славетні шедеври: «Мадонна Бенуа» і «Мадонна Літта» Леонардо да Вінчі, «Мадонна Конестабіле» та «Мадонна з безбородим Йосипом» Рафаеля, «Юдіф» Джорджоне, «Даная» Рембрандта, «Портрет камеристки» Рубенса та багато інших.

Завдання: через посилання, в інтернеті, завітати до 3-5 музеїв світу. 

https://naurok.com.ua/post/top-7-virtualnih-ekskursiy-muzeyami-svitu


Тема уроку: Малюємо супергероїв
(терміни виконання 25.05-29.05)
















Немає коментарів:

Дописати коментар